måndag 24 maj 2010

stugliv




Då har vi varit första helgen för denna sommar på stugan. Vi for dit på fredag och kom hem på söndag.
Vädret var ju toppen. Enda nackdelen var att vi fick snåla med regnvattnet. Vi fick gå till grannen o hämta lite, så vi hade att diska i, sen gick de sista åt till bastbadet på lördag.
Sambon for hem o såg hockey på lördag. Jag var kvar o röjde lite sly o tog ikull några små träd. Sen sågade jag upp kvistar o eldade i cementringen. Oj, va de brann bra. Roligt var de. Ända till grannen kom o sa att de stod i tidningen att de var brandvarning. De har inte jag läst, sa jag. Han skrattade o sa de var på mitt ansvar, men han tyckte jag eldade under uppsikt o att de såg bra ut. Jag fortsatt att elda o bra gick de.
Morrondoppet var nästan de bästa på helgen. De var alldeles platt på sjön. Vattnet var klart också. Ca 12grader i vattnet. Plockade upp en gammal ölburk i vattnet. Jag tror dom växer där.
Vi lade ut nät o fick bra med matfisk som vi rökte o stekte. Mums med fisk.
På söndag morgon smattrade de på taket av regn. Oh,vatten i tunnorna.
Första korvgrillningen på våren är något extra, så är också första helgen på stugan. Något extra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar