onsdag 12 maj 2010

picknick


Jag har en längre tid lovat skolgrabben att vi skule gå på picknick när de blev vackert väder. Han har tittat i kikarn från köksfönstret och sett ut skogen vi skulle gå till. Alldeles på andra sidan åkern. Nu såg jag ju min första orm igår, så nu är jag hämmad igen att gå i skogen, resten av sommaren. Nåja vi bestämde att vi skulle gå idag när han kom från skolan, innan de blir för mycket ormar som kryllar överallt. Han blev jätteglad och jag tog på mej stövlarna och vi gick. 100m bort från huset, inte längre. Där satt vi uppe på ett berg o tittade ut över huset. Vi hade jätteskoj. Såg en gammal myrstack, älgskit, myror som jobbade o slet, fjärilar osv...Inte behövs de så mycket o långt bort för att de ska bli skoj.
Trevlig helg om de är nån som läser...

1 kommentar: