tisdag 25 maj 2010

äckel, päckel...


Just så, då var rysslössen här. Fullt överallt på gården. När sambon kom in kröp dom gröna j-vlarna på honom. Han frågade om jag ville ha en kram. Ja, om du tar av dej kläderna först, sa jag. De gjorde han inte. Han gick ut igen. Hunden har säkert på sej också. Så kommer hon in och lägger sej i sängen. Nää fy sjutton, de blir sängförbud för henne nu. De är helt onödigt ändå att hunden är i sängen. De har sambon lärt henne.
Få se nu hur länge de tar innan dom försvinner. Kanske jag kan ringa till ryska konsulatet och be dom ta hand om sina gröna vänner.

Tidigare idag var jag till mamma och klippte gräset. Där var inga ryssar än. Mamma bjöd på kaffe o hennes hembakta bröd. Tänk, de smakar precis likadant som när jag var liten. Gott är hennes bröd.
Hon blir så glad när jag klipper gräset och jag tycker också de är roligt varje år jag får klippa hennes gräs. Hoppas på många år än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar