torsdag 28 januari 2010

snö, snö o snö


Vilken vinter. Var upp vid 4 imorse o tittade om de var mycket snö vid carporten. Jag var väl lite trött, så de såg ut att inte va så mycket. Men när jag skulle fara vid 6.15, då var de fullt med snö framför carporten och den lilla gröna var vit. Snön hade dragit in i carporten och på hela bilen. Fram med borsten och sopa av bilen. Sen gick jag min morgonrunda. Sen tog jag fram snöskuffen och fick bort snön från parkeringen, då var jag en halv timme sen, men va gjorde de, jag fick ju motion. De bra att bo på landet, för vägarna var jättebra plogade. Från Godby var de mindre plogat. I stan var de ännu mindre plogat. Där gick folk på gatan, bara för att inte trottoarerna var plogade. När jag var ut på min lunchpromenad, gick snön upp till knäna, jag gick kanske på fel trottoar. Jag fick skutta fram som en hare, för de kom in snö under byxbenen, som kylde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar