onsdag 6 januari 2010

-20 grader kallt ute


De var längesen vi hade så här kallt. De riktigt skönt. Jag var ute 1 timme o fotade. Pulsade i snön som gick upp till knäna. Ramlade omkull ibland, de var som när jag var barn. Fick helt plötsligt lust att laga en snöängel, så jag kastade mej på marken och där låg jag och sprallade. De var lättare att komma upp när jag var liten, konstigt....jag tog massor med bilder. ska snart gå ut igen och bege mej till ett stort dike(ström) som jag och min bästa kompis lekte i när vi var barn. Då var den strömen full med snö. Jag måste bara gå och se hur de ser ut idag, när de gått "några" år.
Min lilla gröna pärla startade inte idag. De var första gången på dom här 10 åren. Typiskt nu när jag ska till Sverige på fredag. Blir att köpa nytt "hjärta" i morgon. De var -28 dit jag ska, så de kan vara bra med nytt "hjärta"

1 kommentar: