tisdag 12 januari 2010

prästvigning


Jag hade en väldigt fin helg. Söndagen var de prästvigning i Västerås domkyrka. De var 2 prästkandidater. Där var många präster, sdjunkter, biskopar, en biskop från skottland,de var mäktigt alltihopa. Jag är så glad att jag fick dela hennes stora dag. Efteråt var de libanesisk-grekisk buffe på Nya serveringen. De var mycket mat som jag inte kände till, men allt var gott, kul att smaka nya saker. "prästfrun"(alltså hennes man) höll tal. Då lade han händerna på mina axlar och började prata. De var när dom var på åland, som hennes tankar på präst dök upp. De kändes bra. Prästen presenterade alla sin gäster för oss alla. När turen kom till mej sa hon, nu kommer vi till den långväga gästen, som måste komma över havet, jag var från Åland. Oj, alla började applådera. De var bara att stiga upp och niga o tacka för alla ovationer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar