onsdag 15 december 2010

guldet nästa

nu var de ett tag sen jag var in här. Mitt humör börjar sina.
Jag har varit utan pengar i 2månader nu. Jag har inte ens 1€ till kollekt i kyrkan, får ta knappar...
Snart kommer väl kronofogden på besök..
Jag förstår mej inte på läkarn som inte kan skriva mitt sjukintyg..
Jag har tömt alla burkar med småmynt, alla kronor är borta, lite utländska pengar hitta jag, som jag växlat..
Tur jag har en snäll sambo som låter mej bo gratis.
Tidningarna är uppsagda...snart måste jag säga upp gsm...
Har sålt en del guld, och nu ser de ut som jag måste sälja guldsmycken som jag ärvt o betyder mycket för mej...
ont har jag o värre blir de av de här eländet...sover nästan inga alls..drömmer mardrömmar..gråter massor..
klagar o klagar...fy på mej..de finns dom som har de värre....
vem ska trösta knyttet..
målat lite..mörka tavlor blev de..skrivit för byrålådan..inga vackra ord....
bilen blir väl nästa, va gör jag med den, jag kan ändå inte tanka den..tur jag har fötter att gå med..

2 kommentarer:

  1. Nåmen vännen, kramar och varma tankar till dej! Nej de är inte pengar... men det ordnar sig nog...Ring läkaren och önska honom god jul! och säg att NU vill du ha ditt läkarintyg... Kram!Tove

    SvaraRadera
  2. känner igen det. Här har vi inte heller överflöd av pengar.Har ca 600 euro att leva av fram till 15 januari. Men det är bara att bita ihop.Kram

    SvaraRadera