måndag 14 juni 2010

snart...


Jag håller på att tömma min lägenhet. Flickorna var med mej några dagar o plockade ur sitt rum. Sen hjälpte dom mej tvätta fönster. Fy sjutton vad saker de finns när allt ska bort. Nåja, nu har jag inte mycket kvar. Tre sängar, stora ryan, gardinerna o ett köksbord. De får vara kvar till efter midsommar. Jag har lovat äldsta sonen att han ska få ha nattgäster där, när han har sitt partaj. Städat klart har jag också, nästan. Bara lite lite kvar. Förrådet är tomt. Så nu kan jag slappna av. Jag var lite orolig att jag inte skulle hinna klart till den sista juni. Jag både hann o orkade. Men jag har haft mycket värk nu när jag hållit på alla dagar. Vissa nätter har jag nästan inte sovit alls. Gråtit o slitit i lägenheten, har de kännts som. Men nu är de gjort, de mesta.
Alla saker år plats, nånstans...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar