måndag 5 april 2010

picknick


Igår skulle vi till norrhavet o grilla korv o ha picknick. Vi kom nästan ända fram på den snöklädda vägen. Sista lilla backen fick jag prova flera gånger för att komma igenom. Helt plötsligt kom jag varken fram eller bak. Allt stod stilla. Jag trodde backen gått sönder, för inget hände när jag försökte backa. Ut o kolla. Bilen stod stadigt upphäng då snön, som var jättehård. Vi försökte väl själva spärta bort snön. Till sist fick vi ringa efter hjälp. Två stora starka snälla killar kom och vips lyfte vi löst bilen. Sen fick jag backa långt för att kunna svänga. De bra att träna backa efter speglarna och de gick riktigt bra.
Sen for vi till ett berg med utsikt över de isbelagda havet. Där grillade vi korv och drack kaffe. Mums vad gott de var, särskilt som vi jobbat o slitit.
Vi var också och hälsade på en äldre tant, när vi var därute. Hon blir alltid liga glad när hon får besök.
De var en riktigt bra dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar