söndag 14 mars 2010

gemenskap..


Igår var vi på församlingshemmet och förberedde ansvarslunchen. Vi var sex styckna som hjälptes åt med alla sysslor. De är så roligt när man är många. Skrattsalvorna kom ofta och hela tiden.
Idag for vi dit kl.10 och gjorde allt klart. Efter gudstjänsten kom alla på lunch. De var ca 45 personer. De var en väldans ruljans ett tag, men med många duktiga, så gick allt bra. Maten gick jämt upp. Kl 16 var allt klart och köket snyggt igen. Då var min kropp trött och värkte. Jag gick på en två timmars promenad genast jag kom hem, medans kroppen var igång.
Nu har jag bastat och nu värker huvudet o kroppen.
De kan de vara värt, för dagen har varit lyckad.
Alla berömde maten, nån tyckte vi skulle bjuda på mat alla söndagar, så de skulle bli mera folk i kyrkan. Kanske de.
Nu blir de soffan resten av kvällen.
Fick också råmjölk av en snäll granne. De ska jag baka matbröd på. Lite ska jag laga kalvdans på också. Mums, mums....

1 kommentar: